قیمت کف کاذب اتاق سرور 

قیمت کف کاذب اتاق سرور موضوع این مقاله را به خود اختصاص داده است. جهت دریافت فوری قیمت کف کاذب اتاق سرور با شماره مستقیم 09120063409 تماس بگیرید.اتاق های سرور پدیده هایی نوظهور هستند که روز به روز نیاز سازه های مدرن به آن ها افزایش می یابد. این اتاق ها، نیاز به مولفه هایی دارند که یکی از مهم ترین آن ها، کف کاذب است. به تبع این موضوع، قیمت کف کاذب اتاق سرور امروزه یکی از داغ ترین مباحث حوزه ی ساختمان به شمار می آید. ما در سطرهای آینده، به همین موضوع می پردازیم و مشخص خواهیم کرد چه المان هایی قیمت کف کاذب اتاق سرور را مشخص می کنند. با ما همراه باشید.

نگاهی اجرایی به کف کاذب و حضورش در اتاق های سرور

 

قیمت کف کاذب اتاق سرور

مقدمه؛ اتاق سرور به چه چیزهایی نیاز دارد؟  

اگر موافق باشید، در همین ابتدای کار، به این موضوع بپردازیم که اتاق سرور به چه مولفه هایی احتیاج دارد. پس از شناخت آن ها، به هر میزان که کف کاذب قادر باشد نیازها را مطلوب و با کیفیت برطرف سازد، قیمت بالاتری هم خواهد یافت. بسیار خب، نیازهای اتاق سرور به شرح زیر است.

اتاق سرور، قلب و مغز توامان یک سازه به شمار می آید. در نتیجه، علاوه به روشنایی عمومی و اضطراری، سیستم تهویه هوا و اعلان و اطفا حریق، باید بسیاری دیگر را در چنته داشته باشد. به عنوان مثال، مانیتورنیگ دائم می خواهد، نیاز به ژنراتور برای لحظات اضطراری قطع برق دارد، باید آکوستیک باشد و غیر قابل نفوذ و از همه مهم تر اینکه، سیستم ورود و خروج یکی از مهم ترین مولفه های یک اتاق سرور است.

بسیار خب، حالا در گام یک، می توان حدس زد که قیمت کف کاذب اتاق سرور چگونه معین می شود. به هر میزان که ساخت، کیفیت، طراحی و جنس قطعات بتواند این ویژگی ها و مولفه ها را برآورده سازد، هزینه ای که برای آن کف کاذب پرداخت می شود، بالاتر خواهد بود (اما باید توجه داشت که در نهایت قیمت ساخت یک اتاق سرور از این طریق کاهش می یابد).

کف کاذب، مولفه ای ضروری برای اتاق سرور است

مطلب دیگری هم وجود دارد که باید بی پرده راجع به آن سخن بگوییم. نمی دانیم می دانید یا خیر، اما تقریبا هیچ اتاق سروری وجود ندارد مگر آن که به کف و سقف کاذب مجهز شده باشد. در نتیجه تعجبی ندارد که قیمت کف کاذب اتاق سرور، در مقایسه با کف کاذب یک مسکونی معمولی بالاتر باشد.

حتما می پرسید چرا؟ علت اینکه کف کاذب و اتاق سرور به هم دوخت شده اند چیست؟ پاسخ پیچیدگی چندانی ندارد، در اتاق سرور باید جریان هوا منظم در رفت و آمد باشد، بارها متناسب تقسیم و به شالوده منتقل شوند، در زمان نیاز به تعمیر و نگهداری دسترسی ساده و سرراست صورت پذیرد و در آخر اینکه، مدیریت کابل ها و تجهیزات در ساختاری نظام مند انجام شده باشد.

تجربه و تخصص افراد دخیل در این دست از پروژه ها نشان داده که تنها کف کاذب می تواند چنین ویژگی هایی را در اختیار اتاق سرور قرار دهد، در نتیجه، قیمت کف کاذب اتاق سرور نسبت به سایر کف ها بالاتر خواهد بود.

از نظر ساختاری قیمت کف کاذب اتاق سرور چگونه تعیین می شود؟

حالا که نسبت به قیمت کف کاذب اتاق سرور اشرافی دقیق تر پیدا کردیم، نوبت به این می رسد که با در اختیار گرفتن یک سری متر و معیار، دقیق تر بررسی کنیم که قیمت گذاری ها بر چه اساسی انجام می شوند. در وهله ی اول، این کمیت است که قیمت کف کاذب اتاق سرور را می سازد. به این معنی که هر چه فضا و متراژ بیشتری مد نظر باشد، هزینه تمام شده نهایی هم بالاتر خواهد بود.

پس از این، جنس پانل ها، پلان سازه، تعداد پایه های مورد نیاز و شرایط اختصاصی یک پروژه تاثیرگذاری دارند. قبل از اینکه سراغ مطلب بعدی برویم نیاز است روی یک گزینه تاکید و تشدید قرار دهیم و آن اینکه، قیمت کف کاذب اتاق سرور فارغ از آن چه در بالا مطرح کردیم، وابستگی مستقیم دارد به شرایط خاص پروژه ی شما.

چگونه به قیمت کف کاذب اتاق سرور مطلوب خود دست پیدا کنیم؟

قیمت کف کاذب اتاق سرور همانطور که ذکر کردیم بسته به شرایط مختلف پروژه ها، از یکی به دیگری متغیر است. به عنوان مثال، شاید شما نیاز به کفی ضد آتش سوزی داشته باشید و مجهز به سیستم اطفا حریق، اما دیگری همینکه مدیریت سیستم های سرمایش و گرمایش از کف را در دل کف کاذب بگنجاند راضی باشد.

در نتیجه توصیه ما این است، ابتدا تمامی آن چه می خواهید را روی کاغذ بیاورید. مثلا کف کاذب اتاق سرور من باید فلان قدر بار تحمل کند، بهمان قدر ضد خش باشد، در مقابل آتش سوزی این مقدار زمان تاب و تحمل داشته باشد و اموری از این دست. سپس سراغ یک متخصص بروید و بپرسید کدام کف کاذب از چه جنسی می تواند چنین خواسته هایی را برآورده سازد. گام نهایی هم بسیار ساده است. کافی است در بازار حضور پیدا کنید و در جست و جوی اقتصادی ترین قیمت باشید.

به عنوان مسئله آخر باید بگوییم شاید مهم ترین مولفه در تعیین قیمت کف کاذب اتاق سرور، جنس پانل و قطعات باشند. چوب، بتن، بتن مسلح، انواع فلزات، پلاستیک، انواع پلیمر ها و بسیاری دیگر در ساخت کف های کاذب اتاق های سرور به کار برده می شوند، در نتیجه، قیمت کف کاذب اتاق سرور، اول از همه، روی پاشنه ی جنس می چرخد.